تزئین ماگ

آموزش تزئین ماگ طرح عروسک مو طلایی+ ویدیو

ماگ عروسکی

سلااااام به هنرجویان عزیز دنبال کننده سرزمین خمیر😃

در خدمت شما هستیم با یکی دیگر از آموزش های *تزئین ماگ* با نگاه گرمتان همراه ما باشید .

ابزار و مواد مورد نیاز :

  1. خمیر های پلیمری (رنگ بدن- سفید- صورتی- خاکستری-زرد-صورتی)
  2. اسپری کلیر مات
  3. چسب دوقلو بی رنگ
  4. کاتر فوندانت
  5. قلم سیلیکونی
  6. قالب دایره یا نیم دایره
  7. ابزار داتینگ

 

مرحله یک : سر عروسک

برای شروع کار باید سطح ماگ را با دستمال مرطوب کاملاً تمیز کنید. مقداری از خمیر رنگ بدن میهن با کد302 به اندازه سر عروسک جدا کنید و با دست به خوبی ورز دهید تا کامل خمیر نرم شود  و با کف دست گرد کنید به صورتی که خمیر هیچ ترکی نداشته باشد.  و آن را در یک/سوم بالایی ماگ قرار دهید. با دست کناره های آن را صاف کنید و فرم صورت به آن بدهید.

توجه : زمانی که خمیر را بین دو دست قرار میدهید کامل فشار دهید تا ترک های خمیر از بین برود در صورتی که فشار کافی نباشد خمیر ترک دار میشود که این ترک ها به مرور زمان بزرگتر می شود پس دقت لازم را انجام دهید.

آموزش ساخت سر عروسک طرح مو طلا

مرحله دوم : بدن عروسک

مقداری از خمیر رنگ بدن را مجدد  بردارید حدود 8گرم ، با دست ورز دهید و به حالت اشک درآورید کمی به آن فرم دهید تا شکل بدن به خودش بگیرد و با چسب چوب به پایین سر بچسبانید.

توجه : داشته باشید اگر از خمیر هوا خشک استفاده میکنید مثل خمیر میهن  مقداری خمیر که ورز می دهید در هوای آزاد همان مقدار باشد که می خواهید استفاده کنید چون خمیر به مرور زمان شروع به سفت شدن میکند و اگر خمیری دارید که سفت شده می توانید آن را شل کنید با  روشی که در   مقالات خمیر پلیمری چیست؟ و خمیر گل چینی چیست؟ گفته شده .

آموزش ساخت بدن عروسک با خمیر پلیمری طرح دختر مو طلا

 مرحله سوم: پاهای عروسک

ابتدا پایین بدن جایی که باید پاها قرار بگیرد را در دو طرف  با کاتر کمی برش دهید. با دست به آرامی گوشه ها را فرم دهید تا از حالت زاویه ای خارج و نرم شود.

مقداری خمیر رنگ بدن میهن بردارید و با دست ورز دهید و به صورت استوانه ای به اندازه پای عروسک (حدود 3 سانتی‌متر) در آورید سپس بالای آن ها را به صورت اریب در دو جهت مخالف برش دهید. سپس با چسب چوب به بدن عروسک وصل کنید و پایین پاها را کمی به داخل انحنا دهید تا طبیعی جلوه کند.

در انتها برای یکدست شدن بدن عروسک با دستمال مرطوب روی خمیر بکشید تا فرم بهتری به خود بگیرد و لبه های کار شما صاف و نرم هم شود .

آموزش ساخت پای عروسک طرح دختر مو طلایی

مرحله چهارم : دامن عروسک

مقداری از خمیر سفید میهن کد301 بردارید و روی سطح تمیز و نچسب با وردنه صاف و نازک کنید(می توانید از صفحه های سیلیکونی موجود در سایت استفاده کنید ).

نکته: برای اینکه میز کار و ابزار شما نچسب باشند میتوانید آنها  را کمی چرب کنید بهتر است از وازلین یا روغن بچه استفاده کنید اگر در دسترس نبود با روغن خوراکی نیز می توانید چرب کنید.با استفاده از قالب دایره ای روی خمیر نیم داره ای به قطر تقریباً 8 سانتی‌متر بزنید و در مرکز نیز نیم دایره  بسیار کوچکی بزنید.

سپس از گوشه های دامن به صورت مثلث های کوچک با کاتر برش بزنید مانند شکل شماره 3.

دامن زیری عروسک طرح دختر مو طلایی

خمیر را با کاتر خطی بردارید و دو طرف نیم دایره دامن را از کنار به بدن عروسک با چسب چوب  وصل کنید. برای حالت دادن به خمیر  می توانید از قلم استفاده کنید.

روی دامن را با کمک ابزار سیلیکونی چین بدهید و با انگشت به آرامی فرم دهید

آموزش حالت دادن به خمیر دامن طرح عروسک مو طلایی

مقداری از خمیر صورتی میهن کد306 بردارید و روی میز کار با وردنه صاف و نازک کنید. مانند دامن سفید با قالب دایره ای دو نیم داره بزرگ و کوچک بزنید و لبه های نیم داره  را به صورت مثلث برش بزنید اگر قالب دایره ندارید می توانید از خط کش های انعتاف پذیر هم میتوانید استفاده کنید.

خمیر پلیمری ویژه ساخت ماگ طرح عروسک مو طلایی

برای تزئین دامن عروسک به مقداری خمیر سفید  نیاز داریم ، با استفاده از وردنه آن را صاف و نازک کنید و با قالب دایره ای کوچک قالب بزنید.

حال با کاتر فوندانت این خال های سفید را برداشته و روی دامن صورتی با ترتیب مناسب قرار دهید سپس با وردنه یک یا دو بار با فشار کم روی آن صاف کنید تا در خمیر ثابت شود.

ساخت دامن خال دار با خمیر پلیمر میهن طرح عروسک مو طلایی

دامن صورتی را مانند دامن سفید از کنار بدن با چسب چوب وصل کنید و سپس یا قلم سیلیکونی چین بدهید.

دقت کنید که دامن صورتی را کمی بالاتر از دامن سفید قرار دهید تا دامن سفید از پایین بدن مشخص باشد

ساخت دامن عروسک با خمیر پلیمری طرح مو طلا

توجه :  شما می توانید با خمیر طرح گل و... درست کنید یا روی خمیر نقاشی با رنگ اکریلیک و یا برای این که خمیر شما طرح داشته باشد از بافت های سیلیکونی یا مولد یا چاپرهای فوندانت استفاده کنید.

مرحله پنجم : دست های عروسک

مقداری خمیر رنگ بدن میهن بردارید و  مجدد با دست ورز دهید و دست های عروسک را نیز مانند پاها البته کمی کوتاه تر درست کرده و با چسب به بدن بچسبانید.

ساخت دست عروسک با خمیر پلیمر طرح عروسک مو طلایی

مرحله ششم : شال گردن عروسک

مقداری خمیر خاکستری بردارید و با استفاده از صفحه راه راه یا قلم سیلیکونی، به صورت نوار راه راه خمیری درآورید. لبه های طولی نوار را به داخل تا کنید سپس نوار خمیری را روی گردن قرار دهید و اضافات آن را از گوشه ها با کاتر برش دهید و با قلم سیلیکونی اضافه های خمیر را به داخل بدهید تا گردن کاملاً پوشیده شود.

روش ساخت ماگ های تزئینی طرح عروسک مو طلایی

برای راه راه کردن خمیر میتوانید از سیم های کامپیوتر که به صورت چندین رشته کنار هم  هست استفاده کنیداگر می خواهید مدل کابل هار را ببینید داخل اینترنت کابل فلت را جستجو کنید.

شما می توانید از تمام ابزار و وسایل اطراف خود به عنوان یک قالب و... استفاده کنید.

 یک نوار خاکستری راه راه دیگر شکل دهید   و لبه های آن را به داخل تا کنید. شال گردن قبلی را کمی به جلو حالت دهید تا گردن مشخص شود سپس لایه دوم شال گردن را قرار دهید و با کاتر اضافه های آن را برش دهید و لبه کاتر را با قلم سیلیکونی به داخل فرو کنید

روش های خرید خمیر ماگ سازی طرح عروسک مو طلایی

مقدار بسیار کم از خمیر صورتی میهن بردارید و گرد کنید به اندازه یک عدس و با استفاده از سمبه وسط آن را کمی گود کنید و دو سوراخ در دو طرف گودی دکمه ایجاد کنید. اکنون دکمه صورتی را با چسب چوب روی شال گردن بچسبانید همانند تصویر شماره 11.

آموزش ساخت دکمه با خمیر پلیمری میهن طرح مو طلایی

مرحله هفتم : موهای عروسک

مقداری خمیر زرد میهن کد303 بردارید و با دست ورز دهید و به صورت اشک های کشیده درآورید و صاف کنید سپس به کمک سوزن دو طرف آنها را خط بندازید تا شکل مو به خودش بگیرد بعد با دست فِر بدهید و با استفاده از چسب چوب از پایین سر عروسک شروع به چسباندن موها کنید.

درست کردن مو های عروسک با خمیر های پلیمری طرح عروسک مو طلایی

مرحله هشتم : کلاه عروسک

مقداری خمیر خاکستری میهن بردارید و با وردنه صاف کنید و روی صفحه راه راه به آن شکل بدهید  یا با قلم سیلیکونی روی آن خط های موازی ایجاد کنید سپس  نوار خمیری را از وسط تا کنید البته  قسمت تاشدگی را روی هم فشار ندهید.

مقداری خمیر رنگ مو روی سر عروسک قرار دهید تا کلاه خوش فرم تر بایستد، سپس کلاه را روی سر عروسک با چسب چوب بچسبانید و اضافه خمیر را با کاتر برش بدهید و کناره های آن را با قلم مرتب کنید.

آموزش درست کردن کلاه عروسک با خمیر پلیمری طرح عروسک مو طلایی

مقداری خمیر صورتی میهن برداشته و با کف دست گرد کنید سپس بالای کلاه عروسک قرار دهید و با چسب چوب بچسبانید و با سوزن بافت برجسته روی آن ایجاد کنید تا جذاب تر شود.

ساخت تاج کلاه عروسک خمیری طرح عروسک مو طلابب

مرحله نهم : چشم های عروسک

با سوزن یا ابزار داتیتگ  جای چشم های عروسک را خالی کنید.

مقداری خمیر مشکی میهن کد 323 بردارید و دو دایره کوچک درست کنید و با چسب چوب در جای چشم ها بچسبانید.

آموزش ساخت چشم عروسک طرح عروسک مو طلایی

مرحله دهم : کفش های عروسک

مقداری خمیر سفید میهن برداشته  و به شکل لوله از وسط تا کنید و به عنوان کفش روی پاهای عروسک با چسب چوب بچسبانید.و کناره های آن را با قلم سیلیکونی مرتب کنید. توجه کنید که کفش ها زیر پاهای عروسک را کاملاً بپوشاند. با دست به کفش ها حالت دهید تا خوش فرم شود.

نوار بسیار باریکی از خمیر سفید دور کفش ها بچسبانید سپس نوار باریک تری از خمیر صورتی روی نوار سفید بچسبانید و با سوزن دور کفش ها را بافت ایجاد کنید تا طبیعی جلوه کند.

آموزش ساخت کفش عروسک طرح عروسک مو طلایی

نوار باریک خاکستری  رنگ مانند شال گردن طرح دار کنید و لبه های آن را به داخل تا کنید و بالای کفش ها بچسبانید همانند تصویر بالا ، اضافه های آن را برش دهید و کناره ها را با قلم مرتب کنید.

بعد از دو روز که عروسک کاملاً خشک شد آن را از روی ماگ جدا کنید و با اسپری کلیر مات ضد آب کنید.

4 دیدگاه در “آموزش تزئین ماگ طرح عروسک مو طلایی+ ویدیو

  1. ناشناس گفت:

    خیلی ممنون از آموزش خوبتون کامل و بی نقص توضیح دادید🌺

    1. batterland.com گفت:

      سلام. ممنون از شما ما را برای بهبودی آموزش های بعدی یاری و منتظر پیشنهادات سازنده شما هستیم.

  2. زهرا نصیرپور گفت:

    سلام و سپاس از آموزش عالی و بی نقص شما استاد گرامی ،خیلی کامل و دقیق 👌👏🌸

  3. ناشناس گفت:

    ببخشید در آخر جدا کنیم از ماگ اسپری بزنیم بعد دوباره با چسب چوب بچسبونیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *