ابزار های کار با خمیر پلیمری

بهترین ابزار کار با خمیر گل چینی و فیمو+ آموزش

بهترین ابزار های کار با خمیر های پلیمری و گل چینی میهن

فهرست مطالب

سلام.آیا تازه‌،کار با خمیر های مدل سازی را شروع کرده اید ؟ آیا باابزارهای حوزه کاری خود آشنا نیستید؟ یا از کجا وسایل کار با خمیر های مدل سازی پلیمری فیمو ، گل چینی و فوندانت کیک را تهیه کنیم .تصمیم گرفتیم که پاسخ تمام سوالات و مشکلات شما را در این بخش رفع کنیم.

برای این که در هر حرفه و حوزه موفق باشید ابتدا باید ابزار های کار مورد نیاز آن حوزه را بشناسید و یا هر حرفه که می خواهید شروع کنید تجهیزات و ابزارهایی نیاز دارید. برای کار کردن با خمیر های مدل سازی چه ایرانی چه خارجی و یا خودتان خمیر درست کردید یکسان هست فقط یک تفاوت های کوچکی دارد که در ادامه بیان میکنیم.

*انواع خمیر های مدل سازی *

برای مدل سازی می توانید از گزینه های مختلفی که شامل خمیر های پلیمری هوا خشک و غیر هوا خشک استفاده کنید .چند نمونه از بهترین گزینه های خمیر مدل سازی عبارتند از :

  1. خمیر پلیمری فیمو
  2. خمیر پلیمری هواخشک میهن
  3. خمیر گل چینی میهن
  4. خمیر فوندانت

هر یک از این خمیر ها مشخصات و خصوصیات خود را دارند . بنابر این بهتر است قبل از استفاده و خرید  توضیحات هر کدام از خمیر ها را مورد بررسی قرار دهید به مقالات خمیر های پلمیری یا خمیر گل چینی و... مراجعه کنید.

*انواع کاربرد های خمیر مدل سازی*

برای این که ابزار های این حوزه را بشناسیم اول باید انواع کارهایی که میشود با خمیر مدل سازی انجام داد را بیان کنیم.

  • عروسک سازی : که شامل انواع عروسک های ایستاده بزرگ و مجسمه ها کوچک.
  • گلسازی :  عبارت اند از گلدان  و دسته گل های تزئینی و مصنوعی .
  • تزئین و سایل خانه: که شامل لیوان های ماگ ، جاکلیدی ، ظرف و سایر و سایل منزل مثل یخچال و...
  • ساخت زیورآلات : که شامل انگشتر ، دستبد و گردنبند.

1 - عروسک سازی با خمیر گل چینی و فیمو :

* وسایل مورد نیاز عروسک سازی *

برای درست کردن عروسک های خمیری در اندازه های بزرگ ، متوسط و کوچک تا حدودی ابزار ها متفاوت هست.

  • ابزار های 13عدد فوندانت
  • تیغ فوندانت
  • وردنه پلاستیکی

این سه ابزار بیان شده اصلی ترین وسایل کار با خمیر هست از ابزار 13عدد فوندانت برای حالت دادن به خمیر ، تیغ فوندانت برای برش دادن خمیر و وردنه برای پهن کردن خمیر مورد استفاده قرار میگیرد.این سه مورد بیان شده برای کارهای ابتدای ساخت عروسک هست ولی اگر خواسته باشید کار های حرفه ای مثل طراحی چهره انجام دهید به مجموعه ابزار دیگر نیاز دارید 

*ابرارهای حرفه ای عروسک سازی با خمیر *

  • قلم داتینگ
  • قلم سیلیکونی یا قلم پیکرتراشی
  • تپانچه فوندانت
  • مهر یا پانچ فوندانت
  • قلمو و رنگ اکریلیک

از قلم داتینگ برای ایجاد کردن حفره های دایره شکل منظم روی خمیراستفاده میشود که برای چشم و گوش.قلم سیلیکونی یا همان قلم پیکرتراشی در طراحی چهره یا جای که می خواهید خمیر را حالت دهید و رده های دست شما روی خمیر باقی نماند. تپانجه فوندانت یک ابزار برای افزایش سرعت کار و تولید رشته خمیر به صورت منظم و استفاده برای موهای عروسک و... مهر یا چاپ در صورتی که خواسته باشید خمیرهای  شما طرح دار باشد مثل لباس عروسک دارای نقش و نگار باشد از این ابزار و وسایل مشابه در خانه هم موجود هست که طرح خاصی دارند  مثل بافت پارچه. قلم و رنگ برای اینکه خمیر خود را رنگ یا روی آن نقاشی کنید مثل کشیدن چشم عروسک و…از رنگ ها استفاده میشود. توجه داشته باشید این ابزار های گفته شده وسایل اولیه ورود به حوزه عروسک سازی  چه به صورت ساده و حرفه ای هست  ابزار های دیگری هم داریم که در اینجا بیان نشده ولی در عروسک سازی کاربرد دارد  من برای شما پر کاربردترین ابزار ها را بیان کردم.

و اگر به دنبال تهیه این ابزار ها عروسک سازی هستید یا آموزش کار با هر یک از ابزارها هستید می توانید  در مجموعه سرزمین خمیر مارا دنبال کنید.

2 _ گلسازی با خمیر چینی و فیمو:

برای درست کردن گل و برگ به ابزار های چندانی نیاز ندارید چون بیشترین کار با دست انجام میشود ولی به چند ابزار اولیه نیاز دارید .

*ابزار های مورد نیاز گلسازی *

  • سمبه فلزی
  • قلم داتینگ
  • ابزار فوندانت پلاستیکی

این سه ابزار اولیه برای شروع کار با خمیر می باشد.از سمبه فلزی برای نازک کردن لبه های گلبرگ ها استفاده میشود ، و قلم داتینگ برای ایجاد سوراخ و حفره روی خمیر هست و ابزار فوندانت جهت برش وحالت دادن به برگ و گلبرگ ها هست.

*ابزار های حرفه ای گلسازی*

  • ابزار فوندانت گلسازی
  • وردنه فودانت با حلقه تنظیم
  • رنگ و پاستل گچی
  • قالب های سیلیکونی

ابزار 12عدد گلسازی یک ابزار همه‌کاره برای درست کردن گل ها و برگ ها می باشد ، وردنه فوندانت  حلقه دار  برای نازک کردن یک نواخت خمیر جهت درست کردن برگ ها و گل برگ ها، از پاستیل گچی و  رنگ ها برای سایه زدن خمیر مورد استفاده قرار میگیرد و قالب های سیلیکونی برای درست کردن برگ و گل با سرعت بسیار بالا  در صورتی که به برگ های زیادی نیاز دارید.

3 _ تزیین وسایل خانه با خمیرهای گل چینی و فیمو :

بعضی وقت ها می شود که وسایل که داخل خانه دارید برای شما تکراری شد می توانید با کمترین هزینه و یک ترفند ساده می توانید به وسیله جدید و جذاب تبدیل کنید مثل رنگ کردن خانه و وسایل آن با استفاده از خمیر مدل سازی می توانید لیوان ماگ ، قاشق ،ظروف خود را با اشکال عروسکی و... تزئین کنید.

*ابزار های کار برای تزیین لیوان ماگ*

وسایل که می خواهید برای تزئین لیوان های ماگ حدودن مشابه ابزار های عروسک سازی هست

  • ابزار 13عددی فوندانت
  • وردنه با حلقه تنظیم
  • تیغ فوندانت

از ابزار فوندانت برای شکل و فرم  دادن  به خمیر استفاده میشود ، با وردنه خمیر را پهن کرده به صورت منظم و قطر یکسان و با تیغ فوندانت خمیر  را برش صاف و منظم یا به تکه های کوچک تقسیم میکنیم.

* ابزار های ساخت جاکلیدی خمیری *

برای ساخت جاکلیدی با توجه به این که چه دست سازه درست کنید مثل عروسک ، گل و...ابزارها کمی متفاوت هست ول از آن جای که اشیاءکه درست می کنید کوچک هست به ابزار های ریز نیاز دارید .

*ملزومات لازم برای کار با خمیر *

علاوه بر خمیر و ابزار ها کار در هر حوزه به یک سری مواد اولیه دیگری هم نیاز دارید که شامل

  • چسب چوب بی رنگ
  • وازلین
  • مواد ضد آب
  • میز کار
  • چسب دوقلو بی رنگ
  • اکلیل
  • چشم رزینی عروسک

برای اتصال خمیر به خمیر از چسب چوب بی رنگ استفاده میشود ، از وازلین برای نرم کردن خمیر یا چرب کردن میز کار که خمیر به آن نچسبد، در صورتی که از خمیر های هوا خشک استفاده میکنید بهتر هست برای افزایش مقاومت خمیر  و قابل شست و شو بودن به صورت روزانه و همیشه آن را با موادضد آب کنید :اسپره های کیلر ایرانی یا خارجی ، وارنیش یا رزین سنگ و… استفاده کنید.

استفاده از یک سطح  صاف و تمیر فاقد پرز وگردوخاک باشد می توانید میز یا  صفحه سلیکونی خودرا ازسرزمین خمیر تهیه کنید، از چسب دوقلو  برای اتصال خمیر خشک شده به اشیایی دیگر مثل لیوان ماگ استفاده کنید بهتر هست از چسب غفاری استفاده کنید

برای مشاهره انواع ابزارهای موجود در فروشگاه و  مشاوه رایگان و خرید👇

ابزار های مورد نیاز برای کار با خمیر های مدل سازی بر اساس حوزه کاری کمی متفاوت خواهد بود ولی ابتدایی‌ترین وسایل شامل وردنه فوندانت،ابزار های پلاستیکی ف ندانت و تیغ فوندانت هست.

بهترین و مناسب ترین ابزار های فوندانت شامل:

  1. تپانچه فون انت
  2. قلم پیکرتراشی
  3. کاترهای فوندانت
  4. وردنه قابل تنظیم
  5. ابزار شماره 11

بهترین ابزار های کار گلسازی با خمیر مدل سازی سمبه ، ابزار شماره 11 و مولد

بهترین ابزار های مجسمه سازی با خمیر فیمو و گل چینی ابزار های فوندانت

بهترین مراکز خرید ابزار های کار با خمیر مدل سازی  در ایران مجموعه سرزمین خمیر می باشد.

4 دیدگاه در “بهترین ابزار کار با خمیر گل چینی و فیمو+ آموزش

  1. 989184884022 گفت:

    دوشنبه ۲۰آذر ۱۴۰۲ ابزار فوندانت و رنگ آکریلیک خریدم، امروز شنبه ۲۵ آذر۱۴۰۲ هستش هنوز به دستم نرسیده، چطوری میشه پیگیری کرد؟

    1. تیم آکادمی گفت:

      سلام وقت بخیر از طرف ما روز بعد ارسال شده به واحد پشتیبانی تماس بگیرید و بخش از کدهای ارسال در کانال های اجتماعی سرزمین خمیر ارسال شده

  2. 989184884022 گفت:

    سلام، ممنون ازتون امروز دوشنبه ۲۷ آذر بسته م رسید،دوشنبه هفته پیش ابزار فوندانت و رنگ آکریلیک گرفته بودم و امروز بسته رو پستچی آورد،تشکر.
    راستی چرا رنگ آکریلیک مشکی رو دوباره شارژش نمیکنید؟ خیلی سایتو نگاه میکنم ببینم موجود شده یانه.

    1. تیم آکادمی گفت:

      سلام ممنون موجود شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *