انواع خمیر مدل سازی

تفاوت خمیر گل چینی با سایر خمیر ها +خمیر فیمو

13 تفاوت برتر خمیر پلیمری با خمیر گل چینی خانگی

فهرست مطالب

سلام. اگر میخواهید تفاوت خمیر گل چینی را با سایر خمیر ها را بدانید ابتدا کمی با انواع خمیر مدل سازی آشنا بشوید سپس تفاوت و کاربرد های هر کدام از خمیر های عروسک سازی آشنا  شوید.

مقدمه:

مدل سازی با خمیرگل چینی یکی از زیباترین هنرها و قدیمی ترین خمیرها دریبن هنرمندان ایران و جهان هست .ویژگی های منحصر به فرد خمیر گل چینی آن را به یک ماده جذاب برای خلق آثار هنری دربین هنرمندان تبدیل کرده و به شما اجازه میدهد اشکال و فرم های پیچیده را به راحتی بسازید. این ماده خمیری از نظر بافت بسیار نرم و لطیف بوده و می توان از آن برای ایجا طیف گسترده از مجسمه ها با جزئیات باور نکردنی استفاده کرد.این خمیر شگفت انگیز را می توانید از مجموعه سرزمین خمیر تهیه کنید یا خودتان در منزل آن را تهیه کنید و مراحل تهیه خمیر گل چینی در این مجموع به صورت کامل گفته شده هست .

انواع خمیر های مدل سازی:

کلیه خمیر های مدل سازی موجود در ایران و جهان  به دو بخش تقسیم بندی و تولید می شود یا پلیمری هست یا غیر پلیمری که هر کدام از این خمیرها مدل های مختلف و کاربرد های خاص خود را دارد .

1 _ *خمیر های پلیمری*

خمیر های مدل سازی پلیمری خود به دو بخش اصلی تقسیم بندی می شود و این دو مدل را شرکت های مختلف تولید می کنند بخشی از آنها در ایران و خارج از ایران هستند. که شامل خمیر های هوا خشک و غیر هواخشک تقسیم بندی می شود.و در ادامه اگر چندان اطلاعات ندارید می توانید به مقاله خمیر پلیمری چیست مراجعه کنید.

*خمیر های هوا خشک*

خمیر های پلیمری هوا خشک یک نوع از خمیر های مدل سازی ضد آب و نشکن هست و درصد هر کدام برای برندهای مختلف متفاوت هست که تصمیم با شما هست که کدام برند مناسب کار شما هست.  و این مدل خمیر به پخت نیاز ندارد و در صورتی که در معرض هوای محیط قرار گیرد شروع به سفت شدن ، سخت شدن می کند و زمان خشک شدن کامل آن متغیر هست براساس حجم خمیر شما بستگی دارد.

*انواع خمیر های پلیمری هوا خشک *

  • خمیر پلیمری برند میهن شرکت سرزمین خمیر (برند ایرانی)
  • خمیر پلیمری هوا خشک فیمو برند شرکت استدلر (برند خارجی)

مدل های بیشتر در بازار وجود دارد به عنوان نمونه ما برای شما دو مدل برای نمونه بیان کردیم.

* خمیر های پلیمری غیر هوا خشک*

همان طور که از نام آن خمیر پیدا هست اگر خمیر در هوا آزاد قرار گیرد خشک نمی شود برای خشک کردن خمیر حتما به آن باید حرارت داده شود تا مواد با هم دیگر واکنش دهند تا خمیر سخت و سفت شود.ولی اگر اطلاعاتی  کامل از روش سفت شدن و  روش کار با آن  می خواهید به مقاله آموزش خمیر پلیمری مراجعه کنید.به طور کلی این نوع خمیر به پخت نیاز دارد.

*انواع خمیر پلیمری غیر هوا خشک*

همان طور که خمیر های هوا خشک را انواع شرکت ها تولید میکنند خمیر غیر هوا خشک را هم برند های مخطلف تولید می کنند که عبارتند :

  • خمیر سرنیت
  • خمیر دانکار
  • خمیرفیمو

 

تمام برندها گفته شده توسط شرکت های خارجی تولید میشود. ولی تا حالا شرکتی ایرانی تصمیم به تولید این مدل خمیر نگرفته ساید به علت گران بودن مواد اولیه آن و...عامل آن باشد.

2- *انواع خمیر های غیر پلیمری یا گل چینی*

در بین خمیرهای غیر پلیمری یا  گل چینی هم تفاوت های وجود دارد هم از لحاظ مواد اولیه و هم از نظر مقاومت و سختی خمیر  هم خمیر های که از بازار تهیه می کنید یا خودتان درست می کنید.

*انواع خمیر های گل چینی که متوانید درست کنید*

  1. طرز تهیه خمیر گل چینی ایتالیایی
  2. طرز تهیه خمیر گل چینی انعطاف‌پذیر
  3. طرز تهیه خمیر گل چینی سرد
  4. خمیر گل چینی بدون چسب چوب
  5. خمیر گل چینی با آرد کندم
  6. خمیر گل چینی با نشاسته گندم
  7. خمیر گل چینی با نشاسته ذرت
  8. خمیر گل چینی بدون گلیسیرین
  9. خمیر گل چینی بدون پخت
  10. خمیر گل چینی بدون نشاسته

که تمام مراحا ساخت ایت خمیر ها در مقاله طرز تهیه خمیر گل چینی در خانه گفته شده با ساده‌ترین روش ممکن و کمترین زمان ساخت.

* انواع کاربرد ها خمیر های مدل سازی*

هر یک از مدل خمیر های عروسک سازی برای کار  خاصی تولید شده چه خمیر  هوا خشک باشد یا خمیر غیر هوا خشک.معمولن از خمیرهای هوا خشک برای کارهای انبوع و شروع کار هنر جویان استفاده میشه به دلیل مقرون به صرفه بودن  این مدل خمیر یکی از پر کاربردترین خمیر  مدل سازی  در ایران هست که مناسب کار های هنری عروسک ساز ، گلسازی ، تزیین ماگ و زیورآلات از پر کاربردترین کار های خمیر های  هوا خشک و غیر هوا خشک هست

*تفاوت انواع خمیر های مدل سازی*

  • یکی از تفاوت های اصلی خمیر های پلیمری غیر هواخشک با خمیر گل چینی در این هست که خمیر گل چینی به پخت نیاز ندارد ولی خمیر پلیمری به پخت نیاز دارد.
  • مقاومت خمیر های پلیمری بیشتر از خمیر های گل چینی هست.
  • اشیاء یا دست سازه های که با خمیر پلیمری درست می شود می توان شست با آب ولی خمیر های گل چینی امکان ندارد.

 

یک نوع خمیر مدل سازی هست که میشه در منزل خودتان درست کنید یا از مجموعه سرزمین خمیر به صورت آماده تهیه کنید

از آن برای تزیین بسیاری از اشیاء از جمله مگنت ، جاکلیدی ،تزیین ماگ و مجسمه سازی مورد استفاده قرار میگیرد

اگر خمیری که خریداری کردید از مجموعه سرزمین خمیر باشد نیاز به پخت ندارد و برای نگهداری آن در دمای محیط مناسب هست ولی اگر از فروشگاه دیگر تهیه کردیداز آن مجموعه سؤال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *