تزئین ماگ

تزیین لیوان ماگ طرح دختر شکلاتی+ ویدیو

تزیین لیوان ماگ با خمیر پلیمری دختر شکلاتی

 سلام به همراهان همیشگی سرزمین خمیر😊 اومدیم با یک دیگر از  آموزش بسیار جذاب و قشنگ عروسکی  * دخترشکلاتی* با ما همراه باشید تا پایان این آموزش.

ابزار مورد نیاز :

  1. خمیر میهن ( قهوه ای پررنگ و کم رنگ، زرد ، کرمی )
  2. اسپری کلیرمات
  3. چسب دوقلو بی رنگ
  4. کاتر دالبری
  5.  قلم سیلیکونی
  6. رولر خیاطی
  7.  چسب چوب
  8.  پاستیل گچی صورتی 

فهرست مراحل ساخت ماگ

مرحله اول : سر عروسک

برای درست کردن سر دختر شکلاتی باید حدود7 گرم از خمیر پلیمری رنگ بدن کد302 بردارید و کمی ورز دهید تا خمیر نرم  شود.
توجه: خمیر پلیمری میهن، هوا خشک می باشد، و باید همان میزان از خمیر که لازم دارید از پلاستیک خارج کنید تا در معرض هوا خشک نشود و مدت بیشتری بتوانید از آن استفاده کنید.
سپس خمیر را در کف دست گرد کنید و در قسمت بالای لیوان با فاصله حدود 2سانتی از لبه آن قرار داده و با دست به آن فرم صورت بدهید. 

آموزش تزیین ماگ با وسایل موجود در خانه طرح دختر شکلاتی

با استفاده از ابزار داتینگ دو جای چشم  روی سر عروسک ایجاد میکنیم (به صورت دو نقطه فرو رفته)  در صورتی که این ایزار پر کاربرد را ندارید می توانید از بخش ابزار های فوندانت سایت خریداری کنید یا برای موقت از میله خودکار استفاده کنید ولی بهتر هست از قلم داتینگ استفاده کنید.

ایده های تزیین ماگ طرح دختر شکلاتی

و مقداری خمیر پلیمری مشکی میهن برداشته دو دایره کوچک برای چشم درست کنید و در سوراخ ها قرار بدهید. 

توجه : داشته باشید اگر از قلم داتینگ برای ایجاد کردن حفره ها استفاده نکرده باشید و از میله خودکار  یا چیز دیگر استفاده کردید برای قرار دادن دقت لازم را انجام دهید .

آموزش تزیین ماگ با خمیر فیمو طرح دختر شکلاتی

مرحله دوم :دامن عروسک

مقدار تقریبی15گرم از خمیر قهوه ای تیره میهن کد320 را برداشته و با وردنه صاف کرده سپس با کاتر به اندازه قد دامن عروسک تقریباً  3 سانتی‌متر و طول 9سانتی متر به شکل مستطیل برش دهید. و دو طرف راست و چپ به شکل مثلثی برش بزنید و بالا و پایین آن را به صورت هلال در بیارید  اطراف آن هم که به صورت اریب برش خورده شده مانند تصویر شماره 4.

آموزش تزیین ماگ با خمیر های پلیمری طرح دختر شکلاتی

مقدار تقریبی 8 گرم از خمیر کرمی رنگ میهن کد 325 بردارید و با وردنه صاف کنید سپس لبه پایینی آن را با کاتر دالبری به صورت هلال و لبه بالایی را با کاتر هلالی برش بزنید.  پهنای نوار حدود یک سانت می باشد.

توجه : اگر کاتر دالبر فیمو را ندارید یک ابزار در سایت موجود هست که کار برش به صورت هلال هلال را برای شما انجام میدهد.(ابزار پک 13 عددی فوندانت )

کلاس آموزش تزیین ماگ طرح دختر شکلاتی

خمیر قهوه ای را روی خمیر کرمی رنگ قرار دهید به طوری که لایه های دالبری آن دیده شود و با دست به آرامی فشار دهید تا به هم بچسبند. 

اگر خمیر شما هوا خشک بود و کمی خشک شده بود و خمیر به هم دیگر نچسبید می توانید از کمی چسب چوب بی رنگ استفاده کنید و برای اتصال های خمیر فیمو از چسب مخصوص خودش استفاده کنید.

ساخت مجسمه روی ماگ طرح دختر شکلاتی

با رله خیاطی یا ابزار دوخت لبه خمیر قهوه ای را خط دوخت بیندازید به صورتی که نشان دهد که پارچه یا خمیر پایینی به بالا دوخته شده هست و کار شما را جذاب تر کند.

قیمت ماگ با خمیر فیمو طرح دختر شکلاتی

دامن را با دست‌،چین های منظم بدهید و انتهای چین ها را از هم فاصله بدهید تا پایین دامن آزاد و رها باشد.به عبارتی بالا آن چسبیده و پایین آن باز باشد.

آموزش ماگ عروسکی طرح دختر شکلاتی

مرحله سوم :پاهای عروسک

حدود8گرم از خمیر رنگ بدن بردارید و روی سطح بغلتانید سپس به اندازه پاهای عروسک حدود 3 سانتی‌متر جدا کنید.  

مقدار کمی خمیر قهوه ای پررنگ بردارید و با آن دو اشک به اندازه یک بند انگشت درآورید سپس دم اشک ها را با کاتر برش دهید به طوری که طول آن نصف شود.

تزیین ماگ با خمیر چینی طرح دختر شکلاتی

پاها و کفش ها را از قسمت برش خورده با چسب چوب بی رنگ به هم بچسبانید. اگر ندارید می توانید از بخش مواد ضد آب و چسب  در سایت خریداری کنید.

خمیر قهوه ای پررنگ را با وردنه صاف کنید و یک نوار یک سانتی از آن برش بدهید

سپس با استفاده ازابزار سیم روی آن را بافت ایجاد کنید میتوانید از سوزن یا هر وسیله نوک تیز دیگر نیز استفاده کنید. با کاتر نوار را بدارید و دور مچ پای عروسک بچسبانید واضافه های آن را هم برش بزنید.

وسایل مورد نیاز برای ساخت ماگ عروسکی طرح دختر شکلاتی

نواربسیار باریک قهوه ای درست کنید و در محل اتصال آن ها قرار دهید تا درز کفش ها را پوشش دهد.

برای اینکه که کفش ها از سادگی خارج شوند دو مهره نگین مشکی بسیار کوچک بردارید و به کمک ابزار داتینگ ( در منوی ابزار ها میتوانید این مجموعه 13 تایی را مشاهده نمایید) روی نوار باریک قهوه ای  در طرف بیرونی کفش ها حفره کوچکی ایجاد کنید و نگین را با چسب چوب آنجا بچسبانید.

تزیین ماگ برای کادو و هدیه طرح دختر شکلاتی

پاها را در فاصله مناسب روی ماگ قرار دهید. به طوری که لبه های کفش به زمین گیر نکند .

کلاس آموزشی ساخت ماگ طرح دختر شکلاتی

نکته : دامن یا کت که درست کردید می توانید حالت شنل هم داشته باشد که دیگر بدن = شکم عروسک دیده نشود یا اینکه شکم هم داشته باشد و دامن پایین آن قرار گیرد مثل آموزش عروسک بهترین دوست.

مرحله چهارم : کت عروسک

 دامن را از پایین سر عروسک روی ماگ قرار دهید، اگر اندازه دامن بلند بود با کاتر برش بزنید از قسمت بالا و سپس با چسب چوب بچسبانید.

توجه: برای اتصال موقت یا خمیر به خمیر در خمیر های هوا خشک پلیمری، گل چینی و ایتالیایی از چسب چوب بی رنگ استفاده میشود ولی برای خمیر های غیر هوا خشک از چسب مخصوص خودش استفاده می شود.

آموزش ساخت ماگ فانتزی طرح دختر شکلاتی

گونه های عروسک را با لوازم آرایشی یا پاستیل گچی صورتی سایه بزنید.تا عروسک شماخوشگل‌تر دیده شود.

هنر تزیین لیوان ماگ طرح دختر شکلاتی

مقداری از خمیر قهوه ای کمرنگ کد319  بردارید و با وردنه صاف کنید و دو ذوزنقه به ارتفاع قد دامن قهوه ای برش بزنید و در دو طرف دامن جای کت عروسک قرار دهید. دقت کنید که لبه دالبری دامن پیدا باشد. سپس با دست آن را روی دامن فیکس کنید البته برای مقاومت بالاتر میتوانید از چسب چوب برای چسباندن استفاده کنید.

واضافه خمیر را از کناره کت عروسک با کاتر برش بزنید. و با قلم سیلیکونی لبه های خمیر را به داخل بدهید تا مرتب شود. اگر ابزار پیکرتراش یا قلم سیلیکونی را ندارید می توانید از سایت بخش ابزار های فوندانت خریداری کنید.

کارگاه آموزش تزیین ماگ طرح دختر شکلاتی

برای آستین ها ی کت مقدار تقریبی6گرم از خمیر قهوه ای کمرنگ بردارید و دو استوانه درست کنید که یک طرف آن باریک‌تر باشد و آن را در قسمت بالای آستین کنار بدن قرار دهید. توجه کنید اندازه آستین باید کوتاه تر از کت عروسک باشد و اضافه آن را برش بزنید. قسمت پایین آستین را با ابزار داتینگ گود کرده یا به عبارتی حفره ایجاد کنید.

و مجدد مقدار کمی دیگر از خمیر رنگ بدن بردارید و به شکل گلوله در بیارید  و در  حفره ایجاد شده قرار دهید همانند تصویر زیر.

تزیین خلاقانه ماگ طرح دختر شکلاتی

مقدار کمی از خمیر قهوه ای بردارید و در کف دست گرد کنید سپس با ابزار سمبه ( در قسمت ابزار های فوندانت  میتوانید ابزارها را مشاهده نمایید ) وسط آن را گود کنید. داخل گودی را  به کمک ابزار نوک تیز یا سوزن دو سوراخ ایجاد کنید مانند دکمه لباس.واین دکمه که درست کردید کنار بزارید و در مراحل بعدی از آن استفاده میکنیم .

خرید خمیر ماگ سازی طرح دختر شکلاتی

مرحله پنجم : شال گردن عروسک

مقدار کمی از خمیر کرمی یا نون  رنگ میهن بردارید و با وردنه صاف کنید و یک نوار به پهنای 2سانتی متر برش بزنید. سپس قست بالای کت عروسک بچسبانید. اضافه های آن را از کناره ها با کاتر برش بزنید.

دوباره نوار کرمی رنگ به پهنای3.5سانتی متر برش بزنید. لبه های نوار را به داخل تا کنید و وسط آن را از روی نوار فشار دهید تا فرورفتگی و برجستگی ایجاد شود.

خرید وسایل ماگ سازی طرح دختر شکلاتی

نوار دوم را کمی بالاتر از نوار اولی قرار دهید تا مقداری از صورت عروسک را بپوشاند. اضافه ها را برش دهید و لبه های آن را با قلم سیلیکونی مرتب کنید.

آموزش درست کردن عروسک خمیری روی ماگ طرح دختر شکلاتی

مرحله ششم : موهای عروسک

مقداری خمیر زرد میهن کد303 بردارید و چند اشک کشیده درست کنید، با وردنه یا دست آنها را صاف کنید سپس با استفاده از سوزن دو طرف اشک ها را خط بیندازید تا طرح رشته های مو به خود بگیرد.

حال موها را با دست فر دهید  دقت کنید که فر موها سمت راست و چپ در خلاف جهت هم باشند و از بالای سر عروسک شروع به چسباندن کنید.

چگونه یک ماگ عروسکی درست کنید طرح دختر شکلاتی

مرحله هفتم : کلاه عروسک

مقدار تقریبی50 گرم از خمیر کرمی رنگ میهن درآورید و با استفاده از تپانچه فوندانت به صورت رشته ای دربیاورید. . به این طریق که خمیر را در لوله تپانچه قرار دهید و دسته آن را بچرخانید خواهید دید که به راحتی خمیر به شکل رشته های ماکارانی خارج می شوند.

ایده های جدید تزیین ماگ طرح دختر شکلاتی

اکنون  دو رشته خمیر را برداشته و به یکدیگر بپیچید؛ دقت کنید که میزان پیچش در تمام طول رشته خمیر یکسان باشد. سپس دو رشته دیگر را در جهت مخالف بپیچانید و در کنار یکدیگر قرار دهید.

مراحی قبلی را دوبار دیگر تکرار کنید و با دست به آرامی به هم فشار دید تا کامل کنارهم قرار بگیرند و فیکس شوند. توجه داشته باشید که رشته های خمیری یکی در میان در جهت مخالف پیچیده شوند. اضافه دو سر بافت ها را با کاترجدا کنید و سپس بافت را از وسط نصف کنید و در کنار هم قراردهید تا به صورت بافتی پهن تر، یکپارچه و زیبا درآید همانند تصوری زیر.

روش ساخت ماگ با خمیر میهن طرح دختر شکلاتی

مقداری خمیر کرم رنگ بردارید و با وردنه صاف کنید یک طرف آن را با کاتر برش بزنید تا صاف شود و از قسمت پیشانی روی سر بچسبانید، اضافه های آن را با کاتر برش بزنید و اطراف آن را مرتب کنیدهمانند تصویر 23 مرحله اول.

بافت را روی کلاه قرار دهید و با دست حالت آن را مرتب کنید سپس دو رشته خمیر کرم رنگ برداشته به هم بپیچید و روی لبه کلاه قرار دهید. برای پوم پوم های کلاه مقداری خمیر کرم رنگ بردارید در کف دست گرد کنید و دو طرف بالای کلاه قرار دهید.

آموزش تزیین ماگ با خمیر پلیمری میهن طرح دختر شکلاتی

مقداری خمیر قهوه ای پررنگ بردارید و آن را به صورت نوار باریک درآورید سپس پاپیون کوچکی درست کنید، میتوانید از ترکیب رنگ کرمی هم در وسط آن استفاده کنید تا زیباتر جلوه کند. و روی شالگردن با چسب چوب بچسبانید.

دکمه را نیز روی کت عروسک بچسبانید.

پوم پوم های کلاه را با کمک سوزن بافت بدهید.

بهترین خمیر برای ساخت ماگ طرح دختر شکلاتی

عروسک را بعد از دو روز که کاملاً خشک شد از روی ماگ جدا کنید و با اسپری کلیرمات بپوشانید تا در برابر شستشوی مداوم با آب مقاوم تر باشد.

و بعد از خشگ شدن اسپره با استفده از چسب دوغلو بی رنگ به ماگ بچسبانید بهتر هست که از برند غفاری باشد که کیفیت مناسبی دارد حالا این ماگ جذاب و قشنگ آماده و میتوانید استفاده کنید یا به کسی هدیه بدهید.

آموزش عروسک خمیری روی ماگ طرح دختر شکلاتی

 در پایان ممنون که تا آخر این آموزش ما را همراهی کردید اگر نظر و پیشنهادی دارید تا با بهترین سبک آموزش تولید و ترجمه کنیم در بخش دیدگاه ها با ما درمیان بزارید.سپاس💕💕💕

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *