انواع خمیر مدل سازی

تکنیک کار و کسب درآمد با خمیر گل چینی و فیمو

روش کار با خمیر مدل سازی میهن

سلام .همان طور که کمی اطلاعات در مورد خمیرهای گل چینی و فیمو دارید برای این که به صورت کامل و تخصصی در مورد حوزه خمیر های مدل سازی آشنا شوید تا انتها همراه ما باشید.

در ایران برای کار های هنری با خمیر های مدل سازی دو نوع خمیر وجود دارد یکی خمیرهای هوا خشک و غیر هوا خشک که هر کدام از اینها کاربردهای خاص خود را دارد. که از لحاظ نوع دست سازه و کاری که می خواهید تولید کنید یا قیمت تمام شده محصول متفاوت می باشد.

*کدام خمیر مناسب کار فروش من هست*

اگر کارهایی که تولید می کنید برای بازار هست و به صورت انبوه تولید میکنید اولویت شرط فروش و رقابت داشتن قیمت مناسب و کیفیت ساخت خوب می باشد که برای این بازار باید از خمیرهای هوا خشک استفاده کنید که قیمت مناسبی دارد  و خودتان میتوانید در خانه هم تهیه کنید که مراحل آن در بخش طرز تهیه خمیر گل چینی سایت آمده که در نهایت قیمت تمام شده برای شما مناسب و با صرفه هست، و اگر کار هایی که تولید می کنید برای افراد هست و فروش به صورت تکی هست و مشتری برای قیمت مشکلی ندارد از خمیر های غیر هواخشک استفاده کنید مثل خمیر فیمو.

اگر به دنبال مشاوره برای تهیه خمیر هستید و نمیدانید کدام خمیر مناسب کارتان هست با ما تماس بگیرید

مرکز خرید خمیر مدل سازی

1 _ آموزش کار با خمیر گل چینی :

برای کار کردن با خمیر گل چینی ابتدا باید یک سری وسایل و ابزار کار آماده کنید که ابزار های هر حوزه در مقاله بهترین ابزار های کار با خمیر معرفی شده که شامل بخش عروسک سازی ، گلسازی و...بیان شده نوع ابزار خود را انتخاب و از مراکز مربوط خریداری کنید بعد از آن اقدام به آماده‌سازی خمیر می کنیم.

*مقدمات آماده‌سازی خمیر برای شروع کار*

اگر خمیر خودر را در یخچال نگهداری می کنید یک ساعت قبل از این که شروع به کار کنید خمیر را بیرون نگه دارید تا دمای آن هم دمای محیط شود . در صورتی که خمیر را خودتان تهیه کردید یا از مجموعه غیر از سرزمین خمیر خریداری می کنید نیاز نیست در یخچال قرار دهید در دمای محیط نگهداری کنید.ولی اگر از جای دیگر خریداری می کنید حتما از خریدار محل نگهداری آن را بپرسید.

مقداری خمیر مورد نیاز خود را بردارید و کمی آن را ورز دهید تا کمی خمیر نرم  شود و سپس شروع به ساخت دست سازه های هنری خود کنید دقت داشته باشید به دلیل هوا خشک بودن این مدل خمیر اگر مقدار برداشته شده بیشتر از نیاز کار خود باشد باعث خشک و سفت شدن خمیر می شود و کار کردن مجدد با این خمیر خیلی سخت هست.

در زمان کار کردن با خمیر حتما میز کار خود را با دستمال مرطوب تمیز کنید تا خمیر زره و پرز به خود نگیرد.

*نحوه شکل و فرم دادن به خمیر گل چینی*

 زمانی که خمیر شما آماده کار کردن شد حالا نوبت دادن شکل و فرم به خمیر هست که این کار را می توانید با ایزار کار با خمیر یا دست انجام دهید.

*تکنیک ترک گیری خمیر*

اگر زمانی که با خمیر کار می کنید خمیر شما قبل و یا بعد از خشک شدن کار ترک میخورد مشگل چیست؟

علت این که خمیر شما در زمان کار کردن ترک میخورداین هست که اصول ترک گیری را درست انجام ندادید.

اصول ترک گیری خمیر گل چینی:

ابتدا مقداری خمیر برداشته و کامل ورز دهید تا نرم شود و سپس محکم بین دو دست گرد کنید حتما این کار باید تحت فشار باشد تا خمیر بدون ترک درست شود اگر فشار بین دو دست کم باشد ترک ها محو نمی شود.

عامل دوم ترک خوردن خمیر گل چینی  در زمان کار بعضی اوقات می شود که هر کاری می کنید ترک های خمیر محو نمی شود.به دلیل استفاده زیاد از روغن زمانی که شما از وازلین و... برای نرم کردن خمیری که  استفاده می کنید و خوب خمیر خود را  ورز نمدهید که وازلین  به خورد خمیر برود و یا کامل داخل خمیر مخلوط شود و در زمان درست کردن اشکال مختلف خمیری رگه های نازک روغن بین لایه های خمیر می ماند باعث دو تکه شدن خمیر شما می شود و هر  چه زمان بگذرد اندازه ترک بیشتر می شود چون خمیر به مرور خشک میشود و کمی کوچک هم میشود.

و عامل سوم خمیر شما کمی خشک و سفت شده و به راحتی نمیشود با آن کار کرد.

*رنگ کردن خمیر گل چینی*

برای شما سؤال هست که چگونه میشود خمیر گل چینی را رنگ کنید ؟یا از چه موادی استفاده کنیم برای رنگ کردن خمیر ؟ و از کجا بخریم؟ در ادامه به تمام سولات شما پاسخ داده میشود

زمانی می شود که خمیر گل چینی مورد نیاز خود را  خودتان در خانه تهیه کردید یا خریدکرده اید و می خواهید انواع رنگ ها را داشته باشید . ابتدا باید در مورد رنگ های که می توانید خمیر گل چینی خود را رنگ کنید کمی توضیح بدهم و مزایا و معایب هر کدام را بدانید.

*انواع رنگ های که میشه خمیر گل چینی را رنگ کرد*

  • رنگ اکریلیک
  • رنگ های متالیک صدفی
  • رنگ های عالی
  • رنگ های معدنی
  • رنگ های جوهری
  • رنگ قالی

رنگ کردن خمیر گل چینی با رنگ اکریلیک:

اگر می خواهید برای رنگ کردن خمیر از اکریلیک استفاده کنید دو مدل اکریلیک  داریم یکی اکریلیک سفت و یکی شل زمانی که خمیر شما درست و آماده هست شما باید از اکریلیک پمادی (سفت) استفاده کنید، ولی اگر خمیر شما آماده و پخت نشده می توانید از اکریلیک غیر پمادی شل استفاده کنید ولی اگر خمیر شما پخت شده و از رنگ شل برای خمیر  استفاده کنید امکان این که خمیر شما شل و چسبنده شود زیاد هست در صورتی که به خمیر زیادرنگ اضافه بشود

رنگ کردن خمیر گل چینی با رنگ متالیک پودری:

اگر دوست دارید خمیر شما براق و از خود افکت برقی برقی داشته باشد حتما باید از پودر های صدفی استفاده کنید و به دو صورت میشود از این رنگ های پودری استفاده کنید در زمان درست کردن مواد خمیر (مراحل تهیه خمیر )و یا بعد از آماده شدن خمیر،دیگر خمیر شما شل نمی شود مثل رنگ های اکریلیک ولی مشکلی که رنگ های پودری دارد زمانی که خمیر شما آماده هست چون خاصیت خشک شدن دارد پودر هارا  باید در خمیر خود چند دقیقه ورز دهید تا کامل رنگ به خورد خمیر برود.

رنگ کردن خمیر گل چینی با رنگ عالی:

این نوع  رنگ ها شباهت زیادی به غبار دودهای بخاری قدیمی نفتی دارد نباید در جایی که باد می آید درب ظرف باز شود  چون رنگ سبک هست  و در هوا پخش می شود برای رنگ کردن خمیر با این نوع رنگ های پودری هم میشود در زمان درست کردن خمیر به خمیر آماده اضافه کنید. ولی زمانی که خمیر آماده شده خواسته باشید رنگ کنید میزان رنگ بیشتری نیاز دارید به خمیر بزنید تا کامل خمیر شما رنگ بگیرد.چون حل شدن این خمیر در موادجامد به سختی انجام میشود

روش استفاده رنگ های عای : ابتدا داخل روغن کامل حل کنید و سپس به خمیر خود اضافه کنید.تا غبار آن  محیط را نگیرد.

رنگ کردن خمیر گل چینی با رنگ معدنی:

رنگ های معدنی به صورت پودر هست نه غبار به عبارتی چون سنگین هست در هوا به راحتی پخش نمیشود و از رنگ های عادی بهتر هست ولی این نوع رنگ ها باید در زمان پخت خمیر استفاده شود .

رنگ کردن خمیر گل چینی با رنگ جوهری:

کار کردن با رنگ های جوهری بسیار راحت هست هم می توانید در خمیر آماده استفاده کنید هم در زمان پخت خمیر  استفاده کنید.

رنگ کردن خمیر گل چینی با رنگ قالی:

این مدل رنگ‌دانه ها  رنگ دهی بسیار بالایی دارند و به صورت پودر می باشد شما می توانید با نیم گرم چندین کیلو خمیر درست کنید و در دو حالت می توانید ازاین رنگ ها استفاده کنید (رنگ کردن خمیر آماده +در زمان تهیه خمیر).فقط این نکته را توجه داشته باشید اگر این رنگ ها روی لباس یا فرش ریخته شود بسختی پاک میشود

*روش های اتصال های خمیر *

دو نوع روش اتصال داریم یکی اتصال خمیر به خمیر و دیگری خمیر به اشیاء دیگر مثل لیوان ، ظرف و... می باشد .

 در روش اول اتصال خمیر به خمیر به دو صورت انجام می شود یا خمیر تازه هست یا خمیر خشک شده در دو حالت باید از چسب چوب بی رنگ استفاده کنید.و روش دوم اتصال خمیر خشک شده به اشیاء غیر خمیری باید از چسب دوقلو بی رنگ یا چسب 123 استفاده شود بهتر از چسب دوقلو استفاده کنید که مقاومت زیادی در برابر ضربه دارد.

*روش رنگ آمیری خمیر یا عروسک ها*

برای این که

*چگونه خمیر سفت را نرم کنید *

در صورتی که خمیری که خریدید یا تهیه کردید کمی سفت شد ولی خشک نشده و می خواهید آن را نرم کنید به دو روش می توانید عمل کنید. اول می توانید خمیر سفت خمیر با خمیر نرم مخلوط کنید تابتوانید از آن استفاده کنید اگر خمیر نرم ندارید و می خواهید همین خمیر را نرم و استفاده کنید مقداری چسب چوب روی آن ریخته آن را ورز دهید تا خمیر نرم شود احتمال زیاد خمیر شما چسبنده شده حالا باید به خمیر خود کمی حرارت دهید همانند روش پخت خمیر گل چینی که در سایت موجود هست و بعد داخل پلاستیک قرار دهید تا کمی سرد و سپس از آن استفاده کنید.

*چگونه خمیر شل را سفت کنید*

بعضی وقت ها میشود خمیر که خرید کردید یا خودتان درست کردید کمی شل و چسبنده هست برای این که چسبندگی و شلی آن را بگیرید خمیر را در ظرف تفلون قرار داده کمی روی حرارت قرار دهید  تا خمیر گرم شود و سپس کمی ورز دهید و این کار را تا زمانی که خمیر چسبنده و شل نبود ادامه دهید و در نهایت خمیر را داخل پلاستیک کرده تا کمی سرد و آماده کار شود .

* روش ضد آب کردن خمیر*

برای این که بتوانید به صورت مدام و روزانه اشیاء که با خمیر تزِِئین شدن یا کامل خمیری هست با آب شست وشو دهید در خمیر های هوا خشک باید از مواد ضد آب کننده استفاده کنید .

انواع مواد ضدا آب کننده خمیر گل چینی:

  • اسپره کیلر
  • وارنیس
  • رزین سنگ

هر یک از این مواد ضدآب کیفیت و روش استفاه متفاوت دارد و همچنین روش استفاده  خاصی دارد که ساده‌ترین آنها استفاده از اسپره هست که در بازار با مارک های متفاوت مواجع میشوید که مدل ایرانی و خارجی اگر کاری که با خمیر درست شده از رنگ های تیره استفاه شده می توانید از اسپره ایرانی که قیمت پایین داره استفاده کنید ولی اگر از رنگهای روشن و سفید استفاده شده باید از اسپره خارجی استفاده کنید تا با مرور زمان کار شما زرد نشود.

مواد ضد آب وارنیش به صورت ظرف های رنگ هست و باید با قلم روی کار خود بزنید و مناسب کار های تیره هست.

رزین سنگ یک ماده شفاف که کار شما با مرور زمان زرد هم نمی شود و قیمت مناسب هم دارد پیشنهاد ما به شما همین ماده هست.که با استفاده یک قلمو روی کار میزنیم و کار را چند دقیقه میگزاریم کنار تا خشک بشود.

این نکته را دقت داشته باشید زمانی که خواسته باشید از مواد ضد آب استفاده کنید حتما باید خمیر شما کامل خشک شده باشد در صورتی که از مواد ضد آب استفاده کنید و خمیر شما خشک نشده باشد امکان خراب شدن خمیر شما زیاد هست.

د

بهترین نمونه کارهای خمیری

با خمیر مدل سازی چینی شما می توانید جاسوئجی خمیر ،تزیین لیوان ماگ ،عروسک های خمیری و… درست کنید.

علت چسبندگی خمیر گل چینی شل بودن خمیر می باشد که برای سفت کردن آن می توانید به آموز ش تهیه خمیر گل چینی مراجعه کنید.

علت ترک خوردن خمیر به سه عامل بستگی دارد یکی سفت بودن خمیر دوم استفاده زیاد از روغن و وازلین و سوم یاد نداشتن اصول ترک گیری .برای راه حل آن می توانید در آموزش کار با خمیر مراجعه کنید.

سفت شدن خمیر گل چینی به دو عامل بستگی دارد که یکی رسدن هوا به خمیر و در پلاستیک نازک نگهداری کردید و دوم ورز دادن خمیر خود به صورت کامل و استفاده نکردن از آن .

شما می توانید با رنگ روغن و اکریلیک خمیر خود را رنگ کنید.

برای نگهداری خمیر های میهن بهترین مکان دمای محیط هست دور از نور خورشید و رطوبت محیط باشد.

زمان خشک شدن خمیر بسته به ضخامت خمیر شما متغیر هست دارد که چقدر هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *