تزئین ماگ

تزیین لیوان ماگ طرح بهترین دوست💖

آموزش ترئین لیوان ماگ

سلام با یکی دیگر از آموزش های سرزمین خمیر در خدمت شما هستیم 😃

در این آموزش قست داریم به شما آموزش دهیم چگونه یک لیوان ماگ ساده را به زیباترین حالت ممکن ترئین کنید برای بهترین دوست خود با همراه باشید تا مرحله به مرحله به شما آموزش دهم.

وسایل و مواد مورد نیاز :

  1. یک عدد لیوان ماگ ساده
  2. مقداری خمیر پلیمری میهن رنگ قهوه ای،بدن،زرد،صورتی،کرمی
  3. کاتر فوندانت
  4. تیع ساده
  5. مهر فوندانت یا فیله طرح دار
  6. قلم سیلیکونی
  7. وردنه فوندانت

مرحله اول درست کردن سر عروسک:

آموزش ساخت سر عروسک

در این مرحله ابتدا مقداری خمیر قهوه ای میهن کد 321 برداشته حدود~_~7 گرم بین دو دست خود محکم فشار داده و گرد کنید به صورتی که روی آن ترکی نداشته باشد اگر فشار بین دو دست کم باشد روی سطح کار ترک های ریزی ایجاد می شود که به مرور زمان بیشتر می شود (بعد از خشک شدن) .

 بعد از این که گلوله را درست کردید روی ماگ قرار دهید و کمی با دست فشار دهید تاروی ماگ فیکس وسفت شود و شکل کمی تخت به خود گیرد.

توجه داشته باشد برای هر دو سر این کار را انجام دهید.

ساخت سر عروسک با خمیر پلیمری هوا خشک

مرحله دوم درست کردن بدن عروسک:

در مرحله دوم میریم سراع بدن عروسک برای درست کردن بدن عروسک به مقدار  حدود~_~ 8 گرم خمیر رنگ بدن میهن کد 302 نیاز داریم .

ابتدا خمیر را ترک گیری می کنیم به این صورت اول به شکل یک گلوله در می اویم  بدون هیج ترک خوردگی و سپس به شکل یک اشک یا قطره در می اوریم و روی لیوان ماگ قرار می دهیم همانند شکل زیر .

آموزش ساخت بدن عروسک

مقدار خمیر برای درست کردن بدن عروسک برای هر دو یکسان است .و پس از قراردادن هر دو بدن روی ماگ با دست کامل فشار دهید تا بدن شکل تخت همانند لباس در بیاید و اضافه های خمیر پایین لباس را با کاتر بریده و قسمت بالای آن نازک کنید که شکل گردن به خود بگیرد همانند تصوری زیر.

آموزش ساخت بدن عروسک

مرحله سوم پای عروسک :

برای درست کردن پا هم از رنگ بدن استفاده می کنیم مقدار حدود ~_~6 گرم خمیر پلیمری براشته با استفاده از زیر مبلی ،تپانچه فوندانت یا دست به شکل یک میله بلند حدود 6 سانت در بی اورید. توجه داشته باشید ضخامت میله باید یکسان باشد(حدود3 میل) در کل این شش سانت و سپس از وسط به دو بخش تقسیم میکنیم به صورت مساوی و اندازه هر پا حدود 3 سانت باشد و پشت هر پا برامده باشد همانند پشت پای انسان  توجه داشته باشید پاها باید به صورت ضربدر روی یک دیگر باشد و نقطه برخود دو یا X_X کمی فرو رفته باشد  برای هر دو عروسک مراحل یکسان هست همانند شکل زیر.درست کردن پای عروسک با خمیر پلیمری

مرحله چهارم دامن عروسک:

حالا نوبت درست کردن دامن عروسک هست برای درست کردن دامن به خمیر های صورتی روشن میهن کد 306 و زرد روشن نیاز داریم که از بخش خمیرهای عروسک سازی میهن می توانید خریداری کنید.

خمیر خود را با استفاده از وردنه فوندانت پهن کنید توجه داشته باشید ضخامت خمیر باید به صورت یک دست باشد برای این از وردنه های که حلقه تنظیم دارد استفاده کنید تا قطر خمیر یک دست باشد.

حالا که خمیر خود را پهن کردید می توانید خمیر یا دامن عروسک خود را طرح دار کنید با استفاده از قالب های سیلیکونی بافتی ، شابلون های طرح دار یا مهرهای فوندانت طرح های منظم روی خمیر خود ایجاد کنید برای دامن یک روش دیگر هم اگر ابزار های که گفته شده را ندارید نقطه های سفید با رنگی خمیر روی خمیر پهن شده انداخته و با وردنه صاف کنید تا دامن شما خال خالی داشته باشید یا استفاده از فیته های که در آشپزخانه دارید و طرح های برجسته دارند استفاده کنید همانند شگل زیر .

آموزش درست کردن دامن عروسک با خمیر پلیمری

بعد از این که دامن خود را طرح دار کردید یک نوار3*7 سانتی به صورت صاف از خمیر که پهن کردید برش بزنیداگر کاتربلند ندارید می توانید از خط کش های فلزی نازک استفاده کنید یا کاترهای بزرگ موکت بری استفاده کنید. و لبه های آن را کج برش بزنید همانند شکل زیر.

طرح دار کردن خمیر پلیمری

حالا متوانید پایین دامن خود را طرح دار کنید مثل هلال هلال ~~~~~~~~~~  با اسفاده از کاترهای  فیمو یا ابزار 13 عدی موجود در سایت سرزمین خمیر  که به صورت چرخی پایین دامن را هلال میکنید .

ابرار هلال هلال کردن پایین دامن عروسک

بعد از ساخت این نوار  نازک 3*7 بر اساس مدل و طرح خود  نوبت چین دادن  خمیر رسیده حدود هر 7میل یک چین روی خمیر ایجاد می کنید همانند شکل زیر

ساخت دامن چین دار با خمیر پلیمری طرح بهترین دوست

بعد از درست کردن دامن  یک برش بین بدن و پا ایجاد می کنیم برای قرار گیری دامن عروسک این برش را توسط کاتر یا تیغ فوندانت ایجاد می کنیم همانند تصویر زیر

آموزش ساخت دامن عروسک با خمیر یلیمری

وسپس دامن عروسک را در جای خودش قرار می دهیم .

مرحله پنجم لباس عروسک:

و سپس لبای عروسک را درست می کنیم از همان خمیر پهن کرده اضاف آمده یک مستطیل3*4 جدا کرده و بدن عروسک  را روکش کنید و اضافه آن را برش داده و لبه های کار را به زیر آن برده با استفاده از دست یا قلم پیکرتراشی  که در سایت سرزمین خمیر انواع سایز های این قلم موجود هست با بهترین قیمت های  و مدل اگر رده هایی روی خمیرشما می ماند از ابزار پیکرتراشی سیلیکونی استفاده کنید.

ساخت لباس عروسک باخمیر پلیمری میهن

و یک نوار میلی نازک بین اتصال بدن و دامن درست میکنیم همانند شکل زیر .

 تمام مراحل لباس و دامن گفته شده برای عروسک دوم هم انجام می دهیم بر اساس طرح لباس و دامن جدید که هم در فیلم بالا گفته شده وهم در تصویر زیر قابل مشاهده هست .

ساخت دامن عروسک با خمیر پلیمری

مرحله شیشم دست عروسک :

همانند مرحله پای عروسک یک میله نازکتر از پا درست کرده حدود5 میل و اندازه هر دست حدود 3 ساتی متر جدا میکنیم برای هر دست یکی را به کمر و دیگری را به پشت قرار می دهیم و برای عروسک دوم هم به همان شکل انجام می دهیم .

درست کردن دست عروسک با خمیر پلیمری

در مرحله آخر مو های عروسک:

 در این مرحله آخر هم باید مو های عروسک را درست کنیم  مقداری خمیر قهوه ای یا رنگ کرمی را برداشته و نازک کنید با وردنه همانند شکل بالا و با یک چوب خلال دندان یا سوزن روی آن رده های ایجاد کنید و سپس دو تا سر را روکش کنید  همانند لباس عروسک و اگر لبه های کار شما نرم نبود با استفاده از دستمال مرطوب نرم و صاف کنید.

درست کردن موهای عروسک با خمیر پلیمری

و بعد موهای آویز پشت را درست می کنیم و به این صورت که دو تکه خمیر به رنگ های کرمی و قهوه ای به صورت میله در آورده و به هم پیچیده همانند شکل زیر .

آموزش ساخت موهای عروسک

خوشحال شدیم که تا پایان این آموزش درخدمت شما بودیم اگر نظری دارید در پایین همین آموزش با ما درمیان بگذارید تا بهتر خدمت رسانی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *