تزئین ماگ

تزیین لیوان ماگ طرح بافتنی+ ویدیو

تزیین لیوان ماگ با خمیر پلیمری میهن طرح بافتنی

فهرست مطالب

سلااااام به هنر دوستان گرامی😊

با یکی دیگر از آموزش های جذاب سرزمین خمیر در خدمت شما عزیزان هستیم. آموزش ماگ بافتنی با استفاده از خمیر پلیمری و .....

ابزار و مواد مورد نیاز:

  1. خمیر یلیمری به رنگ های دلخواه مثل (ابی ،زرد،سبز، قرمز،بنفش)
  2. اسپری کلیر مات
  3. چسب دوقلو بی رنگ
  4. قلم سیلیکونی
  5. تپانچه فوندانت
  6. چسب چوب
  7. کاتر فوندانت 

مرحله اول : بافت خمیری

ابتدا مقداری از خمیر میهن به رنگ دلخواه انتخاب کنید ( با مراجعه به قسمت خمیرهای پلیمری سایت میتوانید تنوع رنگ های خمیر میهن را ببینید و لذت ببرید) و با استفاده از تپانچه فوندانت آن را به صورت رشته ای درآورید. به این طریق که خمیر را در لوله تپانچه قرار دهید و دسته آن را بچرخانید خواهید دید که به راحتی خمیر به شکل رشته های ماکارانی خارج می شوند. شما این کار را با دست هم میتوانید انجام دهید ولی کمی زمان بر و اندازه های آن به صورت یک دست و یا هم اندازه درست نمی شود تپانچه هم سرعت و دقت شما را بالا میبرد.

آموزش کار با تپانچه فوندانت تزیین ماگ طرح بافت

اکنون  دو رشته خمیر را  که با تپانچه درست کردید برداشته و به یکدیگر بپیچید؛ دقت کنید که میزان پیچش در تمام طول رشته خمیر یکسان باشد. تا بافت شما به صورت منظم و زیبا باشد .

ساخت نوار های بافتی باخمیر تزیین ماگ طرح بافت

و مجدد دو رشته دیگر را برداشته و در جهت مخالف بپیچانید و در کنار یکدیگر قرار دهید.

آموزش ساخت بافت خمیری با تپانچه فوندانت طرح بافت

مراحی قبلی را دوبار دیگر تکرار کنید و با دست به آرامی به هم فشار دید تا کامل کنارهم قرار بگیرند و فیکس شوند. توجه داشته باشید که رشته های خمیری یکی در میان در جهت مخالف پیچیده شوند.

ساخت طرح بافت با خمیر پلیمری برای ماگ بافت

اضافه دو سر بافت ها را با کاتر فوندانت جدا کنید و سپس بافت را از وسط نصف کنید و در کنار هم قراردهید تا به صورت بافتی پهن تر، یکپارچه و زیبا درآید. اموزش ساخت ماگ خمیر طرح بافت عروسکی

برای برداشتن خمیرحتما از کاتر استفاده کنید که لبه تیز آن به راحتی خمیر را جابه جا می کند بدون آنکه به کاتر بچسبد.

اگر خمیر به میز کار شما میچسبد می توانید از صفحه های سیلیکونی استفاده کنید یا میز خود را کمی با وازلین چرب کنید،روغن بچه ، روغن خوراکی یا کرم تا راحت تر برداشته شود

خرید-کاتر-فوندانت-برای-برش-خمیر-طرح-بافت

نوار بافت را با کاتر بردارید و به شکل دلخواه روی ماگ قرار دهید، میتوانید برای جذاب تر شدن بافت به وسیله قلم سیلیکونی زیر آن برآمدگی ایجاد کنید و به آن چین بدهید تا طبیعی تر جلوه کند.

نوار بافت را با کاتر بردارید و به شکل دلخواه روی ماگ قرار دهید، میتوانید برای جذاب تر شدن بافت به وسیله قلم سیلیکونی زیر آن برآمدگی ایجاد کنید و به آن چین بدهید تا طبیعی تر جلوه کند.

یک رشته خمیر بردارید واز بالای بافت شروع کنید روی ماگ قرار دهید ، ادامه آن را حلقه کنید و در انتها آن را به ماگ بچسبانید همانندتصویر شماره 8.

آموزش کار با خمیر میهن ساخت ماگ طرح بافت

مرحله دو: کلاف های بافتنی

برای درست کردن توپ های نخ بافتنی از همان رنگی که انتخاب کرده بودید مقداری بردارید و در کف دست گرد کنید و مقداری از همان رنگ را در تپانچه فوندانت گذاشته و به صورت رشته در بیاورید سپس یک رشته خمیری برداشته و دور آن بپیچید، رشته بعدی را عمود بر رشته قبلی بپیچید. این کار را تا جایی ادامه دهید که تمام سطح توپ از رشته های خمیری پوشانده شود. حال باید آن را به انتهای رشته خمیر روی ماگ بچسبانیم.به این صورت که روی رشته خمیری مقداری چسب چوب بزنید و کلاف بافتنی خمیری را روی آن قرار دهید با دست به آرامی فشار دهید تا محکم شود. 

توجه :در صورتی که از خمیر غیر هوا خشک استفاده میکنید مثل خمیر فیمو از چسب های مخصوص خودش باید استفاده کنید.آموزش-تزیین-ماگ-در-خانه-طرح-بافت

چند توپ خمیری دیگر با رنگ های دلخواه و متفاوت آماده کنید و رشته های خمیر همرنگ با آن را مانند کلاف دور آن ها بپیچید سپس با سلیقه خود آن ها را در کنار یکدیگر روی ماگ بچسبانید. برای چسباندن کلاف های بافتنی خمیری باید مقدار بسیار کمی خمیر روی ماگ قرار دهید و با دست فشار دهید و روی آن یک قطره چسب چوب بزنید و بعد کلاف بافتنی را روی آن قرار دهید و به آرامی فشار دهید تا محکم شود. دقت کنید که لایه خمیر زیر آن دیده نشود میتوانید اضافات آن را با کاتر برش دهید.

روش کار با تپانچه فوندانت طرح بافت

میتوانید برای جذاب تر شدن کلاف ها رشته کوتاهی به آنها بچسبانید، برای این کار قبل از چسباندن کلاف به ماگ ابتدا رشته نخ را روی ماگ قرار دهید و سپس کلاف بافتنی را روی آن بچسبانید، مانند تصویر زیر.

چسب-مخصوص-چسباندن-خمیر-به-ماگ-طرح ماگ-بافتو این کار را برای کلاف های رنگی دیگر هم انجام دهید تا کل ماگ شما پر از کلاف های رنگی و جذاب شود همانند تصویر شماره 12.

کسب درامد درخانه

مرحله سوم : میله های بافتنی

برای درست کردن میله های بافتنی مقداری از خمیر پلیمری  قهوه ای میهن کد 321- بردارید و روی سطح نچسب با انگشتان بغلتانید تا میله ای باریک شود انتهاهای آن را خیلی باریک نکنید و با دست صاف  کنید مانند شکل زیر.

توجه :داشته باشید که این کار را متوانید با زیر مبلی هم انجام دهید اگر می خواهید میله شما به صورت منظم به یک اندازه و قطر داشته باشد.

خرید خمیر پلیمری برای ساخت ماگ طرح بافت

مقداری خمیر قهوه ای میهن بردارید و یک میله بافتنی دیگر نیز به همین ترتیب درست کنید و روی ماگ کنار هم قرار دهید. میتوانید برای زیباتر شدن کار یک کلاف بافتنی در محل اتصال میله ها به یکدیگر بچسبانید.

خمیر پلیمری قرمز ساخت ماگ طرح بافت

همچنین به دلخواه و سلیقه خود اطراف ماگ را با کلاف های بافتنی و رشته های نخ پر کنید.

همچنین به دلخواه و سلیقه خود اطراف ماگ را با کلاف های بافتنی و رشته های نخ پر کنید.

اجازه دهید تا خمیر روی ماگ خشک شود سپس به آرامی آن را جدا کنید و با چسب دوقلو بی رنگ به ماگ بچسبانید. پس از آن که کامل خشک شد میتوانید روی آن را اسپری کلیر مات بزنید تا قابل شستشو باشد.

توجه : اگر از خمیر غیر هوا خشک مثل خمیر فیمو استفاده میکنید  لیوان ماگ خود را داخل فر قرار دهید .

آموزش تزئین لیوان ماگ طرح بافتنی

امیدوارم این آموزش برای شما خوبان مفید بوده باشد با ارائه نظر ها و پیشنهاد خودت در انتهای این صفحه ما را همراهی کنید. بخش دیدگاه ها

2 دیدگاه در “تزیین لیوان ماگ طرح بافتنی+ ویدیو

  1. 09924727643 گفت:

    ممنونم از سایت عالی و درجه یکتون واقعا هنر مندانس.👌🏻👌🏻👌🏻

    1. batterland.com گفت:

      سلام خواهش میکنم نظر لطفتونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *